OLED stratejisi işe yaradı: LG’nin çeyrek kazancı belli oldu

LG Display, 2025’in ilk çeyreğinde 6,065 trilyon won gelir ve 33,5 milyar won (23 milyon dolar) faaliyet kârı açıkladı. Şirket, böylece üst üste ikinci çeyrekte de kâr açıklamış oldu. Bu başarının arkasında ise şirketin OLED dönüşüm süreci yer alıyor.

LG Display OLED Pazarında Yükselişte

LG’nin paylaştığı çeyrek raporuna göre geçen yılın aynı dönemine kıyasla gelirlerde yüzde 15’lik artış kaydedildi. Özellikle TV, IT ve mobil cihazlara yönelik OLED panel sevkiyatlarındaki yükseliş ve döviz kurlarının etkisi bu artışı destekledi. OLED ürünlerin toplam gelirdeki payı ise yüzde 55’e ulaştı. Ayrıca şirket, önceki yıla göre faaliyet kârında 500 milyar won’a yakın bir iyileşme sağladı.

Detaylara gelirsek, TV panelleri toplam gelirlerin yüzde 22’sini, IT cihazlarına yönelik paneller yüzde 35’ini, mobil ve diğer cihazlara yönelik ürünler yüzde 34’ünü oluşturdu. Otomotiv panellerinin payı ise yüzde 9 oldu.

Şu an için LG Display, küçük ve orta boy OLED segmentinde teknik rekabet gücünü artırmayı, Tandem OLED teknolojisiyle IT tarafında liderliğini pekiştirmeyi hedefliyor. Ayrıca Guangzhou’daki büyük LCD fabrikasının elden çıkarılmasıyla, OLED odağının daha da genişlemesi bekleniyor. Otomotiv ekranlarında ise P-OLED, ATO ve LTPS LCD gibi gelişmiş çözümlerle global ölçekte büyüme planlanıyor.

Finans Direktörü Sung-hyun Kim, temel rekabet gücünü artırmaya yönelik çabaların sonuç vermeye başladığını belirtti. Ancak bunun için istikrarın korunması gerekecek. Şirket, yıl genelinde kârlılığı sürdürülebilir hâle getirmek için operasyonel verimliliği geliştirmeyi ve ölçekli büyümeyi hedefliyor.

Related Posts

Apple, iPhone üretimini Hindistan’a kaydıracak! Peki neden?

Apple, 2026 yılı sonuna kadar ABD pazarında satışa sunulacak tüm iPhone modellerinin üretimini Hindistan’a kaydırmaya hazırlanıyor. Şirket bu hamlesiyle birlikte, Çin’e olan bağımlılığını azaltmayı ve yürürlüğe giren ek vergilerden kaçınmayı …

Intel’in yapay zekalı işlemcileri, beklenen ilgiyi görmedi!

Intel’in yapay zeka odaklı yeni nesil işlemci stratejisi, beklendiği gibi güçlü bir talep yaratamadı. Meteor Lake, Lunar Lake ve Arrow Lake mimarilerine sahip yeni işlemciler, kullanıcılar tarafından yeterince ilgi görmedi. Intel’in yapay zekalı …

ABD’de satılan iPhone modelleri Hindistan’da üretilecek

ABD’li firmaların yıllardır üretimi Çin’den başka ülkelere kaydırma çabası henüz tam anlamıyla sonuç verebilmiş değil. Apple en azından ABD’de satılan iPhone modellerinin Çin dışında üretilmesini sağlamak istiyor.  iPhone tarihinde Hindistan …

Motorola Razr 60 ve 60 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatları

Motorola, yeni katlanabilir akıllı telefonlarını tanıttı. Razr 60 ve Razr 60 Ultra isimli modeller, tasarım, ekran, performans ve yapay zeka gibi alanlarda önemli yükseltmelerle geliyor. Motorola Razr 60 Ultra özellikleri Razr 60 Ultra …

Rolls-Royce, Cullinan Daisy modelini duyurdu! İşte tasarımı

Rolls-Royce Motor Cars, özel üretim Black Badge Cullinan Series II modeli Cullinan Daisy’yi tanıttı. Aracın tasarımında, High Tatras Dağları’ndaki papatya tarlalarından ilham alarak dayanıklılığı ve azmi temsil eden bir temadan esinlenildi. Rolls …

Intel’in AI stratejisi ters tepti: Eski nesil daha çok satıyor

Intel, yapay zekâ odaklı işlemci pazarında kan kaybetmeye devam ediyor. Meteor Lake, Lunar Lake ve Arrow Lake mimarilerine sahip işlemciler, piyasada tahmin edilen talebi karşılayamadı. Kullanıcılar, önceki nesil işlemcilere odaklanırken …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir