Gazze Sağlık Bakanlığı’ndan Hasta ve Yaralıların Tahliyesi İçin Acil Çağrı
Gazze Şeridi'nde bulunan Sağlık Bakanlığı, bölgedeki sağlık krizinin derinleştiğini vurgulayarak, tedavi için acil tahliye bekleyen hasta ve yaralıların sayısının artırılması gerektiğini ifade etti. Bakanlıktan yapılan açıklamada, Refah Sınır Kapısı'ndan bugün yalnızca 29 hastanın tahliye edildiği ve bir gün önce ise 20 hastanın Ürdün'deki hastanelere sevk edildiği bilgisi paylaşıldı. Ancak, Gazze dışında tedavi için kayıtlı binlerce hastanın hâlâ çıkış izni beklediği belirtildi. Bölgedeki sağlık krizinin aciliyeti göz önüne alındığında, tahliye edilen hasta sayısının, tedavi için bekleyenlerin ihtiyaçlarını karşılamaktan uzak olduğu ifade edildi. Sağlık Bakanlığı, ilgili otoritelere, “hastaların tıbbi tahliye işlemlerinin hızlandırılması ve Gazze Şeridi dışındaki özel hastanelere güvenli bir şekilde ulaşmalarının…