Sermaye kesiminde rahatsızlık büyüyor: “Sanayi kan kaybediyor”

Türkiye Ekonomisinde Son Durum: Mehmet Şimşek Ekonomi Yönetimine Getirildi

Türkiye ekonomisi uzun bir süredir ciddi bir krizle karşı karşıya. Ekonomideki olumsuz gidişat artık görmezden gelinemeyecek kadar açık hale geldi ve iktidarın kendi tabanından da rahatsızlıklar artmaya başladı. Bu durum üzerine AKP Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, eski bakan Mehmet Şimşek’i ekonomi yönetimine geri getirdi.

Şimşek, 2023’ün başında tekrar koltuğuna oturduğunda, siyasi gerilimin doğrudan ekonomik göstergelere etkisini azaltmak için yoğun bir çaba sarf etti. Parasal politikaları yöneten Şimşek, siyasi gerilimi azaltmak amacıyla, 19 Mart’tan sonra daha sıkı tedbirler almaya başladı. Vergi politikalarını sertleştireceğini belirten Şimşek, bu tutumuyla dikkat çekmişti. Ancak Türkiye Borsalar Birliği Başkanı ve Türkiye Varlık Fonu Yönetim Kurulu Üyesi Rifat Hisarcıkoğlu, vergilere karşı tepkisini dile getirmişti.

İş dünyası son iki yıldır, fiyat rekabeti avantajının azaldığı ve karlılığın düştüğü konusunda şikayetlerini dile getiriyordu. İktidardan gelen tepkiler arasında dikkat çekici bir şekilde Hisarcıkoğlu gibi iktidara yakın bir ismin de bu endişelere katıldığı görülüyor.

Ekonomideki kötü tabloya ilişkin eleştirilerden biri de Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe’den geldi. Gültepe, sanayi ihracatındaki olumsuz gidişatı net verilerle açıkladı. Türkiye’nin giderek pahalı bir ülke haline geldiğini söyleyen Gültepe, maliyet ve enflasyon artışının firmaları zorladığını ifade etti.

Gültepe’nin açıklamaları şu şekilde devam etti: “Türkiye pahalı hale geldi. Firmalar, maliyet ve enflasyon artışını fiyatlandırma konusunda çok zorlanıyor. Sektörler küçülüyor. İlk kez ihracat yapan firma sayımız 1800’leri görmüştü. Nisan ayında 980’e düştü. Bu şekilde giderse belki bir sene sonra 800, 700 rakamına kadar düşecek. İhracat artık firmaları heveslendirmiyor. Firmalar oyuna giremiyor. Bunun sebebi de küçülerek mevcudu korumaya çalışmaları. İhracatı yeniden heveslendirmek lazım. Yapılması gereken tek şey ihracata sarılmak.”

Gültepe’nin vurguladığı nokta şuydu: “Bu ülkede yüzde 70-80 enflasyon varken de çalıştık. Enflasyon şimdi yüzde 40 seviyelerinde kilitlendi. Ancak sanayi kan kaybediyor.” İhracattaki olumsuz tablo, Gültepe’nin açıklamalarıyla daha da netleşiyor: “4-5 sektörün güçlü artış sağlaması nisan ayındaki büyümeye etki etti. Artış sağladık ama önceki yılın nisan ayına göre iki gün de fazla çalıştık.”

Gültepe, Türkiye’de fiyat artışlarının müşteri kaybına neden olduğunu belirtirken, Türkiye’nin pahalı bir ülke olduğunu ve bu durumun üretimi olumsuz etkilediğini dile getirdi. Hazır giyim sektörü örneğinde olduğu gibi, sektörlerin küçüldüğünü ve bazılarının kapandığını gözlemlediklerini paylaştı.

Related Posts

Türk akaryakıt devi hisselerini sattı. İflasın eşiğine gelmişti

Türkiye genelinde 29 ilde yaklaşık 100 akaryakıt istasyonuyla faaliyet gösteren Euroil, nisan ayında mali sıkıntılar nedeniyle konkordato ilan etmişti. Sözcü’den Mustafa Balcı’nın haberine göre finansman erişiminde zorluk yaşayan şirketin …

Osmangazi Köprüsü ile dev tasarruf! 9 yılda 108 milyar lira

Bakan Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye’nin en önemli ulaşım projelerinden biri olan Osmangazi Köprüsü’nün 1 Temmuz 2016 tarihinde trafiğe açıldığını söyleyerek, açılışının 9’uncu yıl dönümü olduğunu belirtti. Uraloğlu, 426 kilometrelik …

Bazı sanayi ürünleri ithalatı için tarife kontenjanı belirlendi

Bazı fermuar aksamları ve kimyasalların ithalatında tarife kontenjanı uygulanması kararlaştırıldı.

Türkiye Bankalar Birliği Genel Sekreterliğine Nurullah Bakır atandı

Nurullah Bakır, Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Genel Sekreterliğine getirildi.

Yüzde 1,7’ye yükselen TÜFE, İtalya’da beklentileri karşıladı

2025 Mayıs’ında yüzde 1,6 olan İtalya yıllık tüketici fiyat enflasyonu, 2025 Haziran’ında piyasa beklentileri doğrultusunda yüzde 1,7’ye yükseldi. Avrupa Birliği (AB) uyumlu enflasyon ise yüzde 1,7 olarak gerçekleşerek piyasa beklentilerinin biraz …

Büyük umutlarla halka arz olacaktı! Türk sanayi devi iflasın eşiğine geldi

Yedek parça alanında faaliyet gösteren Geosis Powertrain Motor, halka arz sürecindeyken konkordato talep etti.